20-03-09

Lavazza daagt Nespresso uit

espresso

Met de komst van de A Modo Mio van Lavazza krijgt Nespresso, numero uno op de markt van de thuisespresso, er een uitdager van formaat bij. Marketingspecialisten beschouwen Nespresso als één van de strafste merken van het moment. Dat dankt het aan zijn zorgvuldig uitgekiende imago van exclusiviteit, een piste waarin Lavazza niet wil meestappen. En er zijn nog tal van verschillen tussen beide merken: 

Verkoopkanaal . De A Modo Mio staat vanaf vandaag in de rekken bij Makro en komt later ook bij Selexion, MediaMarkt, Saturn alsook Italiaanse delicatessenzaken. Ook de capsules zullen daar te koop zijn.

. Nespresso-toestellen zijn te koop in de meeste elektrozaken en warenhuizen. De capsules zijn echter alleen te koop via telefoon, internet of in één van de Nespresso Boutiques wereldwijd (waar u ook toestellen kunt kopen). In het weekend staan in Antwerpen en Brussel, de twee enige Boutiques in België, lange wachtrijen.

Verkoopprijzen toestellen

. Een A Modo Mio van het Italiaanse merk Saeco is er vanaf 159,90 euro voor het semi-automatische toestel, vanaf 199,90 euro voor het automatische.

. Krups, Magimix, Delonghi en Siemens produceren toestellen voor Nespressopads. De prijzen lopen uiteen van 149 euro tot 1.599 euro. Voor dat laatste bedrag hebt u een heus inbouwmodel van Miele.

Verkoopprijzen capsules

. Eén capsule A Modo Mio kost 0,32 euro en bestaat voorlopig in vier variëteiten.

. Eén capsule Nespresso kost 0,31 tot 0,33 euro, naargelang de variëteit. Het gamma bevat momenteel 16 smaken.

. Eén kopje is dus omgerekend vijftien maal duurder dan gewone filterkoffie.

Bron: krant De Standaard

17:01 Gepost door Jo in De kranten | Permalink | Commentaren (1) | Tags: over het leven |  Facebook |

Commentaren

Lekker Er gaat niks boven een lekker pittig bakje koffie! En als ik bovenstaande lees loopt het water me in de mond!

Gepost door: Lotte | 24-03-09

De commentaren zijn gesloten.